[O2] Pękniety blok silnika typ BXE 1,9tdi 105

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ccr
    Classic
    • 2012
    • 4

    [O2] Pękniety blok silnika typ BXE 1,9tdi 105

    W zależności jaki jest ten aku.... Ja mam w mojej o2 1.6 44Ah co moim zdaniem do diesla jest za mało.
  • macomm1981
    Classic
    • 2011
    • 17

    #2
    [O2] Pękniety blok silnika typ BXE 1,9tdi 105

    Witam,
    dzisiaj w godzinach porannych miałem na tyle dużego pecha że w trakcie przyśpieszania na jednej z ulic Warszawy po wciśnięciu gazu do oporu w trakcie zmieniania pasa usłyszałem huk i zgasł mi silnik, po zaciągnięciu przez pomoc drogową auta do Skoda Auto Wimar diagnoza była natychmiastowa po obejrzeniu okazało się że pękł blok silnika....
    moja Skoda 1,9tdi 2007 grudzien model 2008 wersja BXE przejechane 149 tys km

    Nie wiem teraz co robic bo na allegro ciezko kogos trafic z takim silnikiem ( mam na mysli kogos pewnego) i z udokumentowanym przebiegiem ;/

    POMOCY!!!!

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      najlepsze wyjście to właśnie używany pewny słupek silnika.
      niestety Twój przypadek nie jest odosobniony.
      masz pw
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • loru
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4286
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        macomm1981, przykra sprawa, opisz w jakim trybie auto było serwisowane, jakie trasy głównie pokonywało, jaki olej, czy był coś robione ze "szklankami" , jestem wybitnie zainteresowany ponieważ mam identyczny silniczek i czas produkcji tez ten sam.
        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          loru, patrząc na temat ze szklankami i inne pokrewne dotyczące BXE to zainteresowanych będzie na pewno dużo więcej

          a, no i czy pierwszy właściciel :?:

          Komentarz

          • 4x4BKF
            L&K
            • 2010
            • 1279

            #6
            Zamieszczone przez robekcool
            najlepsze wyjście to właśnie używany pewny słupek silnika.
            niestety Twój przypadek nie jest odosobniony.
            masz pw

            Skórka nie warta wyprawki.

            Wkładać cały motor i tyle.
            4x4

            Komentarz

            • macomm1981
              Classic
              • 2011
              • 17

              #7
              pierwszym wlascicielem była firma Leasingowa i po okresie gwarancji odsprzedali auto do pośrednika który miał umowe z nimi, auta nie powiem były bardzo zadbane każdy szczegół usterek był wymieniany na samym początku (podejrzewam że mówił o tym co widać a jeśli czegoś się nie dało zauważyć np spawanego silnika to już mógł o tym nie wspomnieć)

              octavka serwisowana od samego początku w ASO przy 120 000 wymieniany rozrzad raczej miała, przejechane na dzień wczorajszy 149 000km.

              Dodatkowa byłem wczoraj w ASO rozmawiałem na temat pomocy Skody w naprawie auta i podciągnięcie mojego przypadku w tzn. system "DOBRA WOLA" polegajacy na tym żeby np skoda zaplacila 100% lub 50% kosztów za części (różne warianty są ze wzgledu na wiek i przebieg i czy bylo serwisowane w ASO). Informacje jaką uzyskałem przekaże Wam ..
              otóż w przypadku kiedy moje autko ma 3 latka ma ok 149 tys km, przy calkowitym serwisowaniu w ASO, najprawdopodobniej Skoda pokrylaby 50% napraw co wiąże się z dołem silnika ( 12 tys zl ) czyli 6 tysi na start + 1500zł robocizna + uszczelki oleje filtry + zrobienie rozrządu !

              Szczerze mówiąc gównozjady narobili wadliwych silników a teraz umywają ręce od tego.
              Byłem tak pewny swojej Octavki że w życiu bym się nie spodziewał że stanie się najgorsza opcja z możliwych. Wziąłem pod uwage sprzegło 2mas turbosprężarka albo przywalenie michą która jest nisko zawieszona ale nigdy bym nie powiedział że pęknie mi blok silnika....

              Załamany ;/

              Komentarz

              • kiki
                Rider
                • 2010
                • 359

                #8
                czyli kolejna wada tych silników...
                Ciekawe co jeszcze wyjdzie.
                A czym takie pękające bloki mogą być spowodowane? Niedokładny odlew? Zły materiał ? Jak myślicie?

                Komentarz

                • chopin
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 212

                  #9
                  Zamieszczone przez kiki
                  czyli kolejna wada tych silników...
                  Ciekawe co jeszcze wyjdzie.
                  A czym takie pękające bloki mogą być spowodowane? Niedokładny odlew? Zły materiał ? Jak myślicie?
                  Jeśli się nie mylę to blok tego silnika ma już wystarczająco długą historię produkcji. Wersje silnika różnią się osprzętem. Gdyby była wada konstrukcyjna to przy takiej skali produkcji dawno by to wyszło. Są możliwe dwie opcje: albo producent wprowadził od pewnego czasu odstępstwo od norm produkcyjnych (tańsze materiały albo uproszczenia technologiczne), albo BXE w swojej konfiguracji generuje nieprzewidziane przez fabrykę obciążenia np. dynamiczne i zdarzają się pęknięcia zmęczeniowe.

                  Komentarz

                  • macomm1981
                    Classic
                    • 2011
                    • 17

                    #10
                    szukam bloku silnika z głowicą lub cały silnik w komplecie

                    ktoś coś wie ktoś coś widział?

                    Komentarz

                    • robekcool
                      RS
                      • 2009
                      • 2041
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      jest w otwocku. zadzwoń , dam namiary
                      www.k-mot.pl
                      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                      Autoholowanie.
                      Robert Kulma

                      Komentarz

                      • Northeusz
                        RS
                        • 2010
                        • 1677
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                        #12
                        Re: Pękniety blok silnika typ BXE 1,9tdi 105

                        Zamieszczone przez macomm1981
                        Witam,
                        dzisiaj w godzinach porannych miałem na tyle dużego pecha że w trakcie przyśpieszania na jednej z ulic Warszawy po wciśnięciu gazu do oporu w trakcie zmieniania pasa usłyszałem huk i zgasł mi silnik, po zaciągnięciu przez pomoc drogową auta do Skoda Auto Wimar diagnoza była natychmiastowa po obejrzeniu okazało się że pękł blok silnika....
                        moja Skoda 1,9tdi 2007 grudzien model 2008 wersja BXE przejechane 149 tys km

                        Nie wiem teraz co robic bo na allegro ciezko kogos trafic z takim silnikiem ( mam na mysli kogos pewnego) i z udokumentowanym przebiegiem ;/

                        POMOCY!!!!
                        Nie wiem czy pomogę, ale...
                        Spotkałem się z opinią, że VW ze względów sobie znanych zastosował w tych silnikach panewki bez tzw. zamka, a i prawdopodobnie do tego doszła niska jakość użytych materiałów. Z tego też względu po wystąpieniu luzu wał-panewka po pewnym przebiegu obraca panewkę, urywa korbowód i powstają dziury w bloku. Po wymianie nowe były z innego materiału, jednak dalej bez zamka. Zdarzały się pady silników BXE przy przebiegach ok 80 tys km, więc jeśli już to reguły nie ma żadnej. Wiele BXE jeździ długo, ma wiele km nabite i jeździć będzie nadal bez zająknięcia.
                        Pozdrawiam
                        Northeusz

                        Komentarz

                        • Dobrzyl
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 209
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                          #13
                          macomm1981, w którym miejscu pękł ci ten blok ;?
                          Łukasz

                          Komentarz

                          • macomm1981
                            Classic
                            • 2011
                            • 17

                            #14
                            koło filtra oleju jutro bede wiedzial dokladnie co i jak bo zaczynaja wlasnie rozbierać silnik przed chwilą zamówiłem z Polski silnik z golv 5 1,9tdi BXE 2008 rok z przebiegiem 119tys mam nadzieję że wszystko będzie ok

                            Komentarz

                            • vaz
                              Elegance
                              • 2010
                              • 799
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Re: Pękniety blok silnika typ BXE 1,9tdi 105

                              Zamieszczone przez Northeusz
                              Zamieszczone przez macomm1981
                              POMOCY!!!!
                              Nie wiem czy pomogę, ale...
                              Spotkałem się z opinią, że VW ze względów sobie znanych zastosował w tych silnikach panewki bez tzw. zamka, a i prawdopodobnie do tego doszła niska jakość użytych materiałów. Z tego też względu po wystąpieniu luzu wał-panewka po pewnym przebiegu obraca panewkę, urywa korbowód i powstają dziury w bloku. Po wymianie nowe były z innego materiału, jednak dalej bez zamka. Zdarzały się pady silników BXE przy przebiegach ok 80 tys km, więc jeśli już to reguły nie ma żadnej. Wiele BXE jeździ długo, ma wiele km nabite i jeździć będzie nadal bez zająknięcia.
                              czytałem na innym forum, że jest seria silników BXE z bezzamkowymi panewkami, które mogą ulec awarii j/w, nie dotyczy to więc wszystkich tych silników.
                              Antyfotoradar Valentine1
                              Harry II Classic+Sirio ML145

                              Komentarz

                              • loru
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 4286
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez vaz
                                czytałem na innym forum,
                                dawaj linka
                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                Komentarz

                                • AdamB
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 8030
                                  • Octavia IV (NX3)
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  #17
                                  loru,
                                  1) http://autokacik.pl/showflat.php?Number=283851782
                                  2) http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=104106
                                  3) http://www.auto-conrad.pl/Forum/phpB...php?f=3&t=3359
                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                  Komentarz

                                  • loru
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4286
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    dziękuje
                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                    Komentarz

                                    • kmicio
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 233

                                      #19
                                      U mnie silnik wywaliło przy 103kkm. Też szlag trafił blok plus głowicę. Taki zapis w książce serwisowej po poprzednim właścicielu.
                                      *1B1B*1.8T*4x4
                                      *1B1B*1.9T*DSG

                                      Komentarz

                                      • AdamB
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 8030
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        #20
                                        kmicio, a który masz miesiąc i rok produkcji??
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz

                                        • kmicio
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 233

                                          #21
                                          02.2006r.
                                          Mi przy naprawie silnika chyba uszkodzili skrzynię, lub sama się uszkodziła.
                                          Będzie to sprawdzane jak mech. będzie miał czas.
                                          *1B1B*1.8T*4x4
                                          *1B1B*1.9T*DSG

                                          Komentarz

                                          • piotrek_os
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 8160
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            kmicio, 02.2006 to bxe?
                                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                            Komentarz

                                            • kmicio
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 233

                                              #23
                                              ja mam BKC
                                              *1B1B*1.8T*4x4
                                              *1B1B*1.9T*DSG

                                              Komentarz

                                              • dwaoka
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 927

                                                #24
                                                kmicio, to nie wiesz jaki był wcześniej silnik? czy też BKC wywaliło?
                                                bkc+dsg

                                                Komentarz

                                                • kmicio
                                                  Ambiente
                                                  • 2008
                                                  • 233

                                                  #25
                                                  fabrycznie był BKC i teraz jest BKC również.

                                                  Nie znam powodu awarii. Z raportu laweciarza wynika - silnik nie odpala...
                                                  Potem po kilkunastu dniach od tego zapisu w raporcie jest wpis do książki - wymiana silnika i turbiny. Ciężko mi powiedzieć czy rozpadło się turbo czy urwał tłok czy coś. Prawdopodobnie podczas tej naprawy w serwisie skody w reichu uszkodzili mi wałek napędzający półoś.
                                                  Będę to rozbierał (znaczy skrzynię) na dniach to się okaże co i jak.
                                                  *1B1B*1.8T*4x4
                                                  *1B1B*1.9T*DSG

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...